zondag 16 december 2012

Fragmentjes in mijn hoofd

Wanneer ik mijn ogen sluit
Denk ik verder in kleine beelden
Korte fragmenten.
Je ogen
Je lippen
Jouw
Alles van jou
Alles van jou komt dan bij mij terug
En even zit je naast me
Je zegt niets
Je zwijgt
Maar je zit er gewoon
Ik voel je aanwezigheid
Jouw ene been
Tegen mijn ene been
Je schouder tegen mijn schouder
Ik kijk je aan
En jij kijkt terug
Een warmte verspreidt zich door mijn lichaam
Het begon ergens bij mijn buik en is nu in mijn tenen aangekomen
Een tinteling rond mijn lippen
En dan,
Open ik mijn ogen
Blijkt alles een kort fragment te zijn
Een kort fragment in mijn hoofd.

foto bron weheartit

2 opmerkingen:

  1. Wow Em, je hebt echt lang niks meer gepost zeg! Dit gedicht vind ik echt ontzettend mooi, het beschrijft precies de situatie waarin ik me momenteel bevind. Je bent geweldig! Xxxx, May ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Wat een prachtig gedicht! Ik ben je gaan volgen als je dat goed vindt (: x http://marjoleindejonge.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen