zondag 11 november 2012

Wie ben ik?

Wanneer jouw woorden mij bereiken.
Ben ik weg.
Ben ik allang gevlucht.
En met elke stap die ik zet.
Breekt er iets in mij.
Een herinnering.
Een gedachte.
Een klein beetje van jou sterft af.
En elke zoute windvlaag die mijn haren op doen deinzen.
Doet mij denken aan jouw geur.
Maar wie is jou, als ik jou met elke stap vergeet.
Een verloren iets.
Een afgevallen overpeinzing.
Je was iets.
En nu niets.
Jij was jij en ik was ik.
Maar jij is niet jij.
Dus wie ben ik?

11 opmerkingen:

  1. Wow, echt mooi! Ik vind het heel mooi geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben echt gek op je gedichtjes! Prachtig <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb al een paar artikelen van je gelezen, ik vind dat je erg mooi schrijft! Ik volg je!
    Liefs, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, heel erg mooi! Ik herken me hier wel een beetje in...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt die foto spreekt gewoon letterlijk jouw gedicht! supeeernice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt heel erg mooi geschreven, je hebt echt een fijne schrijfstijl!

    BeantwoordenVerwijderen