dinsdag 12 juni 2012

Tijd

De wijzers van de klok verspringen.
Ik hoor het getik door de stilte van de donkere kamer.
Het galmt een beetje.
Het geluid herinnerd mij aan de tijd.
Ik denk aan wat er nu allemaal misschien gebeurd.
De meeste mensen zullen warm en veilig in bed zijn gekropen.
Andere zoeken een pleke in de stad, onder een brug.
Iemand ontmoet op dit moment zijn toekomstige man of vrouw.
Iemand is een seconde geleden vader geworden.
Of opa.
En ik?
Ik lig hier naar de wijzers van de klok te staren.
Hoor het tikken ergens ver op de achtergrond.
Mijn gedachtes zijn op reis.
Op reis over de hele wereld.
Op reis naar jou.

4 opmerkingen:

  1. Supermooi gedicht, erg mooi geschreven! liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gedicht :$
    Ik kwam via via op je blog en ben echt onder de indruk.
    Zou je mijn blog ook willen bekijken/volgen?

    www.ishootlovee.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen