woensdag 9 mei 2012

Het meisje. De beer.

Ik keek in de plas.
De zon scheen erop en weerspiegelde het licht in mijn gezicht.
Mijn gezicht.
Mijn ogen die verdrietig voor zich uitstaarden.
Mijn lippen die als kleine zachte kussentjes op mijn huid waren geplakt.
Klein en zacht.
Zo had mijn knuffelbeer er ook uitgezien.
Had.
Voordat ik het uit het oog verloor.
Mijn verdrietige oog.
Het witte jurkje, gehuld in een blauwe gloed stak af aan mijn donkere haren.
Ik had moeite met het zonlicht dat in mijn ogen prikte.
Alsof het me eraan herinnerde dat ik vandaag iets kwijt was geraakt.
Iets kwijtgeraakt in de vorm van een beer.
Mijn beer.
Klein en Zacht.
Alleen.


~
Voordat jullie denken dat ik ook kan schilderen moet ik bekennen dat ik dit schilderij niet zelf heb gemaakt:) Het gedicht wil ik gaan insturen voor een wedstrijd en moest over dit kunstwerk gaan.
Wat vinden jullie ervan?

5 opmerkingen:

  1. wauw wat mooi ! (a)

    XXX
    mylifestyle-rinske.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor! Kort maar krachtig. Vind het heel knap :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind het heel mooi! inzenden die handel! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. you have some awesome photography and illustrations here. i loved browsing your posts, and i just followed you on google. i would be honored to connect with you. cheers from usa! :)
    xoxo
    jasmine
    AdamAlexMommy

    BeantwoordenVerwijderen